Thread: [PGRF1] Classics - Round 02 - Sweden 2010
Moderatoren: Crono, GR Driver, RudyOosterndijk


Ich glaube, ich habe ein Déjà-vu. Versucht man in Stockholm nah ans Limit zu fahren, landet man doch schnell im Kies und muss sich dann eine Weile freischaufeln. Außer natürlich man rage-quittet (dezent) und startet neu. 


Schön, dass es dir da genau so geht. Es ist wirklich verdammt schwer eine perfekte Runde zusammen zu bekommen. :/
Bearbeitet Montag 25 November 2019 - 08:32:00

Is echt nervig Stockholm
Aber habe meine Files jetzt abgeschickt

Aber habe meine Files jetzt abgeschickt



Scholl mit echter Retro-Auflösung! Das gibt Bonuspunkte auf die nicht vorhandene Meisterschaftswertung.




You have kept it out of the gravel traps
Only 8 drivers kept all four wheels on track at least once during their 6 laps of Qualifying. Unfortunately, Nolb didn't make it before the deadline. The 2010 cars were faster and more difficult to drive than their predecessors. Consequently, the field spreads noticeably wider than in Reims.
FRUKIScze can't repeat his stellar performance from Reims. His Ferrari was packed with fuel, a huge disadvantage through the fast and flowing bends of Stockholm Circuit. Scholl's time feels more competitive, he is 7th.
Kaiserkoenig beats GR Driver, this time by the tiniest of margins. His reward is 5th on the grid. Both drivers weren't around when the historic Grand Prix took place, but their performance would have placed them 8th and 9th, respectively.
XYY improves on his 16.11 from 2010, but that wouldn't have changed his historic result at all. This time around, the German hot lap specialist is 4th. The one driver who did not improve is Majortom. In fact he is 6 hundredths slower than 9 years ago when he started 2nd.
The fight for pole position is between Rudy and Lorenzo. The latter beats Ruuni's old lap record by 2 hundredths of a second, but that's not enough. Rudy wants to prove that his bad qualifying (5th) at Stockholm 2010 was only a fluke and clinches pole position.
Grid positions
First off all, don't forget about the settings!
If you take a look at the upper table. You can find your individual grid position inside the red square at the end of the row. GR Driver, Scholl and FRUKIScze all start from 6th position and behind all 5 AI drivers.
Feel free to use Savegame Reader to adjust grid positions and reaction times. To do so, just save your race before the lights go out. Open Savegame Reader, pick your savegame and click on the button "Starting Order". Make your adjustments, press "save" and return to the game.
Don't worry if you are not going to start from the front row. Just take a look at what Williams driver Dany was capable of back in 2010.

If there's no video, click here.
Bearbeitet Donnerstag 05 Dezember 2019 - 13:03:05

Jetzt beiß ich mir aber den Hintern. Ich dachte echt, ich hätte beide zips geschickt, aber offenbar liegt das Stockholm Quali völlig unnütz seit 22.11 bei mir herum. 15,97s hätten immerhin zu Platz 4 gereicht.
Btw: Darf ich jetzt eigentlich trotzdem beim Rennen starten?

Btw: Darf ich jetzt eigentlich trotzdem beim Rennen starten?
Bearbeitet Mittwoch 04 Dezember 2019 - 20:34:27


Nolb wrote ...
Btw: Darf ich jetzt eigentlich trotzdem beim Rennen starten?
Btw: Darf ich jetzt eigentlich trotzdem beim Rennen starten?
Na klar, von Platz 6.



Nolb wrote ...
Jetzt beiß ich mir aber den Hintern. Ich dachte echt, ich hätte beide zips geschickt, aber offenbar liegt das Stockholm Quali völlig unnütz seit 22.11 bei mir herum. 15,97s hätten immerhin zu Platz 4 gereicht.
Btw: Darf ich jetzt eigentlich trotzdem beim Rennen starten?
Jetzt beiß ich mir aber den Hintern. Ich dachte echt, ich hätte beide zips geschickt, aber offenbar liegt das Stockholm Quali völlig unnütz seit 22.11 bei mir herum. 15,97s hätten immerhin zu Platz 4 gereicht.

Btw: Darf ich jetzt eigentlich trotzdem beim Rennen starten?
Soll ich dir was sagen? Ich bin direkt nach Deadline noch spaßeshalber ein paar Runden gefahren und hab mich von meiner PB auf eine 15.95 verbessert.😭